Στο πλαίσιο της προώθησης της οικονομικής διπλωματίας και της ενίσχυσης της θεσμικής συνεργασίας μεταξύ της Δημοκρατίας της Αλβανίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας, η εκπρόσωπος της Πρεσβείας της Δημοκρατίας της Αλβανίας στην Αθήνα, κα Joana Zhonga, πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας με τον Πρόεδρο του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ), Καθηγητή κ. Αντώνη Ζαμπέλα.
Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης η κα Βασιλική Γιαννούλη, Προϊσταμένη του Τμήματος Κρέατος και Προϊόντων Αλιείας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Τροφίμων, καθώς και η κα Φωτεινή Τζουμανίκα, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Εκτίμησης Κινδύνου και Διατροφής του ΕΦΕΤ.
Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκαν οι προοπτικές ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ της Εθνικής Αρχής Τροφίμων της Δημοκρατίας της Αλβανίας (AKU) και του ΕΦΕΤ, με στόχο την εμβάθυνση του τεχνικού διαλόγου και την ανάπτυξη σταθερών μηχανισμών συνεργασίας στον τομέα της ασφάλειας τροφίμων.
Οι δύο πλευρές υπογράμμισαν τη σημασία της ανταλλαγής τεχνογνωσίας και βέλτιστων πρακτικών, ιδίως στους τομείς της εκτίμησης κινδύνου, των επίσημων ελέγχων και της ασφάλειας τροφίμων. Στο πλαίσιο αυτό, συμφωνήθηκε η συνέχιση των θεσμικών επαφών και η διοργάνωση μιας πρώτης διαδικτυακής συνάντησης μεταξύ εμπειρογνωμόνων των δύο οργανισμών.
Παράλληλα, εξετάστηκε η δυνατότητα διαμόρφωσης ενός επίσημου πλαισίου συνεργασίας μέσω της υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας (MoU), καθώς και η πραγματοποίηση αμοιβαίων θεσμικών επισκέψεων με στόχο την ανταλλαγή εμπειριών και την περαιτέρω ενίσχυση των διοικητικών και τεχνικών δυνατοτήτων των δύο πλευρών.
Η συνάντηση επιβεβαίωσε την κοινή βούληση για την περαιτέρω προώθηση της διμερούς συνεργασίας και την ανάπτυξη μιας σταθερής εταιρικής σχέσης σε έναν τομέα ιδιαίτερης σημασίας για την προστασία των καταναλωτών και τη δημόσια υγεία.
Η Πρεσβεία της Δημοκρατίας της Αλβανίας στην Αθήνα εκφράζει τις ευχαριστίες της προς τον Καθηγητή κ. Αντώνη Ζαμπέλα και τα στελέχη του ΕΦΕΤ για τη φιλοξενία και το εποικοδομητικό πνεύμα συνεργασίας.



